طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

شب.. سکوت٬ کویر

..

تا حالا شده صدایی، نگاره ای یا هر چیز دیگری چنان در شما هنایشی (تاثیری) بگذاره که جلوی اون زانو بزنید!؟ و هتا بزرگی و شکوه اون مجال بیان کردن این بزرگی رو به شما نده!؟

آره بی گمان بارها شده! بارها و بارها.. هتا زمان خواندن نسکی (کتابی) که شما را "کیش و مات" می کند!

ولی هدف این گفته چیست؟ پس از نوروز به شوندی که نمی دانم (می دانم!) هر روز به پیشین و روزهای گذشته برمیگردم، روزهای بد با یادبودهای خوب! و یا شاید در آینده همه آنها در نگر من خوب شود! همان گونه که در آن روزهای پیشین همه بد بود و کم کم بهتر شد.

این ویژگی انسان بودن است که دوست دارد از پنجره های گوناگون به جهان پیرامون خود نگاه کند ولی این پنجره ها تا چه اندازه زیاد شدند؟! باید آنها را کم کرد!

دوست دارم شما را با یکی ازهمان هنایش هایی را که برایتان بیان کردم، آشنا کنم.

آلبوم "شب.. سکوت٬ کویر

شاید دوباره شنیدن این کار من ره همان جایی ببره که سخت میشه منو برد! ولی این کار به سادگی هر چه تمام تر من رو به اونجا می بره. این آلبوم هیچ چیزی کم نداره، هیچ چیز. همه چیز سر جای خودش هست. صد البته که این چنین کارهایی از استاد کم نیست و در آینده بیشتر به آن می پردازیم.  

به جرات می گویم یکی از بی همتاترین کارهای موسیقی جهان است و بس. اگر تنها گوش هایتان را به زمان شصت و سه دقیقه به صدای استاد شجریان وام دهید فرح و بزرگی این کار را می بینید! درسته می بینید! با تمام وجود ارزش هنایش یک صدا و یک موسیقی را در درون خود می بینید.

شاید این آلبوم و این صدا شما رو بتونه از این روزهای خسته کننده جدا کنه و به جایی دیگر (همان گونه که بر سر من می بارد!) ببرد.

این کار دارای سروده هایی از باباطاهرُ عطار و محمد علی معلم هست. زحمت کمانچه و سه تار با استاد کلهر٬ سنتور با اردوان کامکار٬ دف و دایره با بیژن کامکار و نی با بهزاد فروهری هست. 

این کار به سال یک هزار و سیصد و هفتاد و سه ساخته شده است.

کار را می توانید از اینجا گوش کنید. هر چند که گمان کنم ارزش خریدن را داشته باشه! 

نظرات 6 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 12:17 ق.ظ http://fa.chonoo.com

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

درود.
دست شما درد نکنه!
شایدم استفاده نکردیم.
شما هم همین طور!

محمد دوشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 09:19 ق.ظ

روز و شبتون بخیر دوست عزیز.

شاد کام باشید.

سورنا چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:25 ق.ظ

درود حضرت عشق

درود بر شما

فروغ ف جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:16 ب.ظ http://www.naerika.blogfa.com

درود روزبه عزیز:
سپاس از اینکه از استاد نوشته ای!
این روزها همه از "آه باران" می گویند و تو از "شب،سکوت،کویر"...
همه ی آنچه از حنجره ی استاد زاده شده ، نابند.

درود بر تو.
بیشتر تر از او هم می نویسیم شاید کمی ویژه تر :)
آه باران در دیدگاه من اوج پختگی استاد و صداش رو نشان داد با این ال که نسبت به دیگر کارهای استاد کمتر به اون رسیده شده بود ولی پختگی در صدای استاد رو به زیبایی میشد حس کرد..
نوای نی بی نظیر بود :)

سیما جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 06:22 ب.ظ http://stripped.blogsky.com

سلام بعد از یه خواب زمستانی ...
البته واقعا خواب نبود بلکه کار کردن در جایی که حتی جمعه هم باید باشی. خلاصه واقها مسخره است.

ولی حالا نوشتم و منتظر تو ام.
کار موسیقی که گفتی حتما گوش میدم و با اینکه گاهی یه صدا یا متن میتونه آدم رو تسخیر کنه واقعا موافقم.

درود.
این خواب زیادی طولانی شده بود! مراقب باش از حد نره جلوتر!
خلاصه خسته نباشی :)

خوشحالم که منتظر هستی!
حتمن.. پشیمون نمی شی!

سلی جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:12 ب.ظ http://www.jedinagir.blogsky.com

سلام روزبه جان..
خوبی؟؟
راستش باید اعتراف کنم من زیاد از این مدلی اهنگ ها خوشم نمی یاد جز یه چند تایی که اونم باید حسش باشه !!
ولی به جون خودم رفتم دانلود کنم نشد که نشد ...:(
ولی بازم سعی میکنم.
.......
در مورد اپ پایینی اتم بگم واژه ی س ک س برای من خیلی ناشناخته اس !! تمایلی به شناختشم ندارم...به دلایلی هم که خودم ارم ...نه به اون دلایل مذهبی و دینی اش !!!با وضعیت الانم.. شاید بعد ها منم شدم یکی از همین ادم هایی که حالم ازشون بهم میخوره !!!
به نظر من ازدواج برای این مسئله و به این دلیل کاملا مزخرفه.. و اگه هیج وقت دلیل دیگه ایی برای ازدواجم پیدا نکنم قطعا می ترشم:)))

...
باید برم..

درود خانم.
بد نیستیم خوبیه شما !!
خوب سلیقه ها متفاوت هست اجباری که در گوش دادن نیست :)
دانلود ؟؟؟؟ ای وااااای چیزه! نکن این کارو! اون تارنمایی که فرستادم تنها برای گوش دادن این کار بود. نمیشد دانلود کرد.

تمایل نداشته باشی یا باشی! خودش می یاد سراغت! تنها برای آشنا شدن بیشتر در این مورد بازش کردم!
همین.. و اینکه آدمهای اطراف چگونه می اندیشند!

پس بترش! که کار خوبی هست!

منتظرتم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد